Mål till utmaningen “Hundra Grymma Dagar”

  1. Max två glas rött vin/vecka under utmaningen. (Förutom midsommarafton ^_^)
  2. Fortsätta träna enligt Sids 3-split som grund.
  3. Fokus på att öka i basövningarna. 
    1. Idag kör jag: Bänk – 45, Knäböj – 80, Marklyft – 80, Militärpress – 20
    2. Målet blir att fördubbla det (ungefär), då blev följande formel ganska trevlig att sätta som mål:
    3. Bänkpress – kroppsvikt, Knäböj – kroppsvikt * 1.5, Marklyft – kroppsvikt * 2, Miliärpress – kroppsvikt / 2
  4. Fokus på att få fram sexpacket.
    1. Avsluta även onsdagens pass med crunches/liggande benlyft/annan magövning
    2. Lägga in plankan som avslutning i varje pass.
  5. När Emelie jobbar helg ska det klämmas in ett träningspass under helgen också. 
    1. Bänkpress, Militärpress, Liggande Tricepspress, Burpees, Plankan

Bonusmål

  1. Jobba vidare på konditionen. Midnattsloppet ska springas under timmen, så är det bara.
    1. Det innebär att jag har 7-8 minuter att kapa från milen.
    2. Kilometertiden ska alltså i steg ett ner till 6min/km (i snitt).
    3. Hade 6.39/km senast på milen, så det är alltså ganska mycket att jobba på.
    4. Målet till 30/6 blir 6 min 15 sekunder/km.